Φόρτωση...
Σας καλωσορίζουμε στην ανανεωμένη ιστοσελίδα dietonline.gr Ένας διαδικτυακός χώρος που μπορείτε να ενημερωθείτε για θέματα διατροφής, εθελοντικής δράσης και πολλά περισσότερα...

Η αδικημένη μπανάνα

\r\n

Πόσο δίκιο θα είχε η μπανάνα να ήταν θυμωμένη γιατί είναι πολύ αδικημένη.
Ενώ η μπανάνα υπερτερεί με διαφορά έναντι των υπόλοιπων φρούτων. Όχι όμως κατά πόσο παχαίνει αλλά πόσο ωφελεί.

\r\n


Προτού σας αναφέρω τα οφέλη της , θα ήθελα να ξεκαθαρίσω μια μεγάλη παρεξήγηση.
Η μπανάνα δεν θα μας παχύνει παρά μόνο αν γίνει υπερκατανάλωση.
Η υπερκατανάλωση οποιασδήποτε τροφής παχαίνει.
Η θερμιδική της αξία είναι μόλις 90-130 θερμίδες,

\r\n

Ας δούμε πρώτα την ιστορία της

\r\n

Το όνομα της μπανάνας προέρχεται από την αραβική λέξη banan, που σημαίνει δάκτυλο. Ευδοκιμεί κυρίως σε τροπικό κλίμα, ενώ η συλλογή της γίνεται ενώ έχει ακόμα χρώμα πράσινο καθώς το φρούτο συνεχίζει να ωριμάζει πολύ γρήγορα μετά την κοπή του. Πρωτοεμφανίστηκε στην περιοχή της Μαλαισίας και ο Μέγας Αλέξανδρος έφερε το φρούτο στην Ευρώπη. Στην Αμερική ξεκίνησε να καταναλώνεται ευρέως μόλις το 19ο αιώνα. Είναι πιθανώς το δημοφιλέστερο φρούτο παγκοσμίως και ο μέσος Αμερικάνος καταναλώνει 2 φορές περισσότερες μπανάνες σε σχέση με το μέσο Ευρωπαίο.
Παρακάτω σας αναφέρω έρευνες που επιβεβαιώνουν την μεγάλη της θρεπτική αξία.

\r\n


Κατάθλιψη: Σε μια πρόσφατη μελέτη, άτομα που έπασχαν από κατάθλιψη ένιωθαν καλύτερα έχοντας φάει μία μπανάνα. Κι αυτό επειδή οι μπανάνες περιέχουν τρυπτοφάνη, που στον οργανισμό μετατρέπεται σε σεροτονίνη, μία ουσία που χαρίζει ευεξία.
Αναιμία: Η υψηλή περιεκτικότητα της μπανάνας σε σίδηρο την κάνει πολύτιμη σε περιπτώσεις αναιμίας.
Εγκεφαλική ενδυνάμωση: Μαθητές βοηθήθηκαν κατά τη διάρκεια των εξετάσεων αφού στη διατροφή τους κατά το πρόγευμα το διάλειμμα και το μεσημεριανό περιείχε μπανάνες, πράγμα που ενδυνάμωσε σημαντικά την πνευματική τους διαύγεια.

\r\n


Προσεκτική όμως θα πρέπει να είναι η κατανάλωση μπανάνας από τους διαβητικούς καθώς τα συγκεκριμένα φρούτα έχουν υψηλό γλυκαιμικό δείκτη. Ο διαβητικός μπορεί να τρώει πρωτεΐνες [γιαούρτι με χαμηλά λιπαρά ] μαζί με τη μπανάνα για να μετριάζει τη συγκέντρωση σακχάρου στο αίμα
Δυσκοιλιότητα: Η μεγάλη περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες μπορεί να βοηθήσει στην αποκατάσταση της εντερικής λειτουργίας, ξεπερνώντας το πρόβλημα χωρίς καθαρτικά.
Σύνδρομο μέθης: Μια εύκολη συνταγή για να "ξεμεθύσετε" είναι να κτυπήστε στο μίξερ μια μπανάνα με ένα ποτήρι γάλα, προσθέστε λίγο μέλι... και στην υγεία σας! θα συνέλθετε αμέσως..
Καούρα στο στομάχι: Οι μπανάνες έχουν αντιόξινη επίδραση στον οργανισμό, έτσι δοκιμάστε μια μπανάνα για να καταπραΰνετε τη δυσφορία.

\r\n


Έλκος: Η μπανάνα τρόφιμο επιλογής κατά εντερικών προβλημάτων λόγω της μαλακής υφής που έχει. Είναι το μόνο φρούτο που τρώγεται ωμό χωρίς δυσφορία σε χρόνιες περιπτώσεις έλκους. Επίσης, εξουδετερώνει την επιπλέον οξύτητα και μειώνει τη φλεγμονή δημιουργώντας μια επίστρωση στην επιφάνεια του στομάχου.
Κάπνισμα: Η μπανάνα μπορεί να βοηθήσει τα άτομα που προσπαθούν να κόψουν το τσιγάρο. Περιέχει βιταμίνες B6, B12 όπως και κάλιο και μαγνήσιο, που βοηθούν τον οργανισμό να αναρρώσει από τις επιδράσεις της στέρησης της νικοτίνης

\r\n


Στρές: Το κάλλιο είναι ένα ζωτικής σημασίας μέταλλο, που βοηθά τη καρδιά να κτυπά κανονικά, ώστε να στέλλεται οξυγόνο στον εγκέφαλο και ρυθμίζει το ισοζύγιο του νερού στον οργανισμό. Όταν είμαστε αγχωμένοι, ο μεταβολισμός μας ανεβαίνει, και το κάλλιο μειώνεται. Αυτό μπορεί να διορθωθεί τρώγοντας μια μπανάνα για κολατσιό.

\r\n


Απολαύστε την λοιπόν χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος…
Προσοχή όμως που θα ρίξετε την μπανανόφλουδα...

www.dietonline.gr