Φόρτωση...
Σας καλωσορίζουμε στην ανανεωμένη ιστοσελίδα dietonline.gr Ένας διαδικτυακός χώρος που μπορείτε να ενημερωθείτε για θέματα διατροφής, εθελοντικής δράσης και πολλά περισσότερα...

Τσιγάρο, ο φίλος που θέλει μόνο το κακό σου...

\r\n

Το κάπνισμα αποτελεί μία κακή συνήθεια με πολύ βλαβερές επιπτώσεις στην υγεία των καπνιστών .Μου κάνει εντύπωση το γεγονός ότι παρόλο που βιώνουμε οικονομική κρίση δεν μειώνεται το ποσοστό των καπνιστών. Όλοι παραπονιούνται ότι τα χρήματα δεν τους φτάνουν όμως το κάπνισμα ,κάπνισμα. Καταλαβαίνω ότι δεν είναι εύκολο να το κόψεις αλλά με αγώνα όλα γίνονται.. Φυσικά ο πρωταρχικός λόγος για το κόψιμο του τσιγάρου είναι η υγεία όμως και ο οικονομικός παράγοντας είναι σημαντικός. Δεν σας μαλώνω εκ του ασφαλούς, είχα και εγώ αυτό το φιλαράκι για λίγο
στη ζωή μου, μέχρι που κατάλαβα πως θέλει μόνο το κακό μου…

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Πάνω από 1 δισεκατομμύριο άνθρωποι καπνίζουν 5 δισεκατομμύρια τσιγάρα το χρόνο.
1 στους 10 θανάτους στον κόσμο έχουν σχέση με τον καπνό.30% των σινολογικών θανάτων από καρκίνο έχουν σχέση με το κάπνισμα.
Μελέτες δείχνουν ότι πέρα από την κακή συνήθεια του καπνίσματος, οι καπνιστές έχουν συνολικά διαφορετική συμπεριφορά και στάση ζωής από τους μη καπνιστές. Συγκεκριμένα, οι καπνιστές:
τρώνε λιγότερα φρούτα & λαχανικά τρώνε περισσότερες τροφές υψηλής περιεκτικότητας σε λίπος καταναλώνουν περισσότερο αλκοόλ, σε ποσότητα που ξεπερνά τις συστάσεις δεν έχουν επαρκή ύπνο
είναι σωματικά πιο αδρανείς Κάνουν λιγότερο τακτικά check up

\r\n


Όσον αφορά μάλιστα το διατροφικό κομμάτι, το κάπνισμα έχει αρνητικό αντίκτυπο στον τρόπο που το σώμα χρησιμοποιεί τις βιταμίνες και τα θρεπτικά συστατικά σε καθημερινή βάση. Τα βασικότερα μειονεκτήματα είναι:
Για κάθε τσιγάρο που καπνίζετε το σώμα «στερείται» 25mg βιταμίνης C (ποσότητα που περιέχεται σε ένα πορτοκάλι)
Συντελεί στην δημιουργία ελεύθερων ριζών, με αποτέλεσμα να καταβάλλεται το αντιοξειδωτικό σύστημα του οργανισμού
Επηρεάζει την απορρόφηση της βιταμίνης D, η οποία είναι απαραίτητη για την καλύτερη απορρόφηση του ασβεστίου.

\r\n


Οι τροφές που «μισεί» το τσιγάρο
Αν θέλετε να περιορίσετε δραστικά το τσιγάρο προσθέστε στην καθημερινή σας διατροφή τις παρακάτω θρεπτικές τροφές:
Οι φυσικοί χυμοί χωρίς ζάχαρη(λεμονάδα, πορτοκαλάδα) και το νερό
Το τυρί, το γιαούρτι και το γάλα
Φρούτα
Λαχανικά
Όσπρια
Κανέλα
Καρότα
Χόρτα
Μαρούλι
Πασατέμπος

Στο μισό περιορίζει τους θανάτους από το κάπνισμα η μεσογειακή διατροφή
Έρευνα από Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ Σύμφωνα με αυτήν περιορίζεται σχεδόν στο μισό ο κίνδυνος θανάτου στη συγκεκριμένη ομάδα των καπνιστών αν ακολουθούν τη μεσογειακή διατροφή.

Επισημαίνεται ότι η μεσογειακή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στη μακροζωία.
Οι άνδρες των οποίων η διατροφική συμπεριφορά είχε πολλά κοινά στοιχεία με το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής, είχαν κατά 21% λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν σε διάστημα πενταετίας, σε σύγκριση με τους άνδρες οι οποίοι κατανάλωναν πολλά λιπαρά, γαλακτομικά προϊόντα και κόκκινο κρέας. Ανάλογα είναι και τα αποτελέσματα στις γυναίκες.
Κάπνισμα και σωματικό βάρος.

\r\n


Οι καπνιστές φαίνεται να συγκρατούν μεγαλύτερες ποσότητες λίπους στο σώμα τους, οδηγούμενοι σε αυξημένο κίνδυνο για διαβήτη, καρδιοαγγειακά νοσήματα, υψηλή πίεση, προβλήματα χοληδόχου κύστης και καρκίνο της μήτρας
Όταν κάποιος διακόψει το κάπνισμα αυξάνει το βάρος του κατά 2 – 3 κιλά Η διακοπή του καπνίσματος προκαλεί αύξηση της όρεξης. Αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι η νικοτίνη, το πιο ενεργό συστατικό του καπνού, προκαλεί καταστολή της όρεξης. Πιο συγκεκριμένα η νικοτίνη έχει βρεθεί ότι αναστέλλει την παραγωγή στον υποθάλαμο του νευροπεπτιδίου Υ (ΝPY), ενός ισχυρού διεγερτικού της όρεξης. Έτσι, όταν διακόπτεται το κάπνισμα πιθανόν σε ορισμένους ανθρώπους αυξάνεται η όρεξή τους. Η τάση αυτή όμως έχει και ψυχολογική διάσταση, καθώς πολλοί πρώην καπνιστές προσπαθούν να καταπολεμήσουν την επιθυμία τους για το τσιγάρο με αυξημένο τσιμπολόγημα.

\r\n


Ιχθυέλαιο για λιγότερο σωματικό λίπος
Το ιχθυελαίο, σύμφωνα με πρόσφατη μελέτη στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας μπορεί να βοηθήσει άτομα να χάσουν σωματικό βάρος μετά από το κάπνισμα .
Ο συνδυασμός γυμναστικής και ιχθυελαίου είναι αποτελεσματικός για τον περιορισμό του σωματικού λίπους, για τη βελτίωση των επιπέδων χοληστερόλης και της λειτουργίας των αιμοφόρων αγγείων.
Τα επίπεδα της "καλής" HDL χοληστερόλης να ανεβαίνουν, ενώ τα τριγλυκερίδιά τους (μια ανθυγιεινή μορφή σωματικού λίπους) ελαττώθηκαν.
Υπάρχουν επίσης αποδεικτικά στοιχεία από εργαστηριακές μελέτες ότι το ιχθυέλαιο επηρεάζει τον μεταβολισμό με τρόπο που να μπορεί να ελαττώνει το σωματικό βάρος.
Κάπνισμα και σύμπλεγμα βιταμινών Β
Σύγχρονες μελέτες έχουν δείξει ότι το κάπνισμα μπορεί να έχει αρνητική επίδραση στα επίπεδα της βιταμίνης Β6 , Β12 και του φυλλικού οξέος.
Πηγές:
Φυλλικό Οξύ: Συκώτι, πράσινα χορταρικά, πλήρη δημητριακά, καρύδα, όσπρια, ξηροί καρποί.
Β6 (πυριδοξίνη): ψάρι, όσπρια, φυστίκια, μπανάνα, καλαμπόκι, κραμβί, μαγία, πλήρη δημητριακά, κρέατα
Β12 (κυανοκοβλαμίνη): ψάρι, αυγό, γάλα, τυρί, συκώτι, οργανικά κρέατα
Βιταμίνη Γ: εσπεριδοειδή, φράουλες, πράσινα πιπέρια, ντομάτα, πεπόνι, μπρόκκολι, πατάτα, συκώτι.
Κόψτε το τσιγάρο και μην φοβάστε ότι θα παχύνετε, το πολύ- πολύ να πάρετε
2 με τρία κιλά, σκεφτείτε όμως και πόσα ακόμα οφέλη θα έχετε..

www.dietonline.gr