Φόρτωση...
Σας καλωσορίζουμε στην ανανεωμένη ιστοσελίδα dietonline.gr Ένας διαδικτυακός χώρος που μπορείτε να ενημερωθείτε για θέματα διατροφής, εθελοντικής δράσης και πολλά περισσότερα...

Μερικοί την προτιμούν καυτή...

\r\n

Πρωταγωνίστρια της καλοκαιρινής διατροφής και όχι άδικα αφού περιέχει πλήθος συστατικών ωφέλιμα για την υγεία μας. Κόκκινες, πράσινες. πορτοκαλί και κίτρινες είναι όλες τους υπέροχες.
Εσείς πώς την προτιμάτε, καυτή ή γλυκιά ;

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ
Ο Χριστόφορος Κολόμβος ανακάλυψε ότι οι ιθαγενείς της Καραϊβικής χρησιμοποιούσαν έναν καυτερό καρπό στο φαγητό τους,
Ονόμασε το φυτό που βρήκε στον Νέο Κόσμο pimiento, όπως έλεγαν δηλαδή και το προερχόμενο από την Ινδία πιπέρι, κι έφερε τα πάνω κάτω στο εμπόριο των μπαχαρικών: μέχρι τότε το πανάκριβο πιπέρι ήταν..
προνόμιο μόνο των πλουσίων, αλλά οι καινούργιες καυτερές πιπεριές που ήταν φτηνές και εύκολες στην καλλιέργεια αποτελούσαν ένα καλό υποκατάστατο το οποίο μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν και οι φτωχοί.
Όπως όμως γράφει ο Alan Davidson στο «Oxford Companion to Food», ένα πράγμα τόσο απλό όσο η ονομασία ενός φυτού μπορεί να οδηγήσει σε συγκρούσεις - στην προκειμένη περίπτωση ήταν οι ολλανδοί έμποροι του ινδικού πιπεριού που κίνησαν γη και ουρανό ώστε να χρησιμοποιηθεί το μεξικάνικο όνομα τσίλι για τον καινούργιο καρπό, ώστε να ξεχωρίζει από το δικό τους προϊόν.
Βέβαια με το ίδιο όνομα έγιναν γνωστές στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο και οι ποικιλίες που δεν καίνε - δεν περιέχουν μεγάλη ποσότητα καψακαΐνης, της ουσίας που προκαλεί αίσθηση καψίματος, αλλά επίσης θεωρείται ότι βελτιώνει τη διάθεση καθώς προκαλεί την παραγωγή ενδορφινών.

\r\n

ΠΟΥ ΩΦΕΛΕΙ
Οι πιπεριές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικές ουσίες. Αποτελούν μια από τις πλουσιότερες πηγές βιταμινών Α και C. Ποσότητα που ισοδυναμεί με ένα φλιτζάνι την ημέρα μπορεί να σας προσφέρει περισσότερο από το 100% των ημερήσιων αναγκών σας.
Εντάξτε στη διατροφή σας πιπεριές όλων των χρωμάτων για να έχετε περισσότερα οφέλη. Οι κόκκινες πιπεριές αποτελούν καλή πηγή φυτικών ινών, φυλλικού οξέος, βιταμίνης Κ και μαγγανίου. Και είναι ιδιαίτερα πλούσιες σε θρεπτικά συστατικά όπως:
Βιταμίνη Α, που κάνει καλό στην όραση και προστατεύει από τις λοιμώξεις
Βιταμίνη C, που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου και καταρράκτη
Βιταμίνη Β6, που είναι ζωτικής σημασίας για τις βασικές λειτουργίες του οργανισμού, όπως η λειτουργία του εγκεφάλου και του ανοσοποιητικού συστήματος
Λουτεΐνη και ζεαξανθίνη, που μπορεί να επιβραδύνει την ανάπτυξη των ασθενειών των ματιών, όπως ο καταρράκτης και η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας
Βήτα-καροτίνη, που μπορεί να βοηθήσει στην προστασία από ορισμένες μορφές καρκίνου, όπως ο καρκίνος του μαστού σε γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση
Λυκοπένιο, που μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρκίνο των ωοθηκών

\r\n

ΣΥΜΜΑΧΟΣ ΣΤΟ ΑΔΥΝΑΤΙΣΜΑ
Σε μια έρευνα, η οποία σχεδιάστηκε ειδικά για να ελέγξει τις προοπτικές στην απώλεια βάρους που προσφέρουν τα φυτά που εμπεριέχουν την ουσία διυδροκαψαϊκίνη (η οποία αποτελεί ουσιαστικά την μη-καυτερή συγγενή της καυτερής πιπεριάς), οι ερευνητές του Κέντρου για την Ανθρώπινη Διατροφή του UCLA, ξεκίνησαν μία προσπάθεια καταγραφής των ικανοτήτων της εν λόγω ουσίας ως προς την αύξηση θερμότητας στους ανθρώπους που προσπαθούν να χάσουν βάρος. Υπό την διεύθυνση του καθηγητή ιατρικής και δημόσιας υγείας, David Heber, οι ερευνητές χρησιμοποίησαν 34 άντρες και γυναίκες, οι οποίοι ήταν διατεθειμένοι να συμμετάσχουν σε ένα πρόγραμμα διατροφής..Έπειτα, οι ερευνητές διάλεξαν με τυχαία σειρά κάποια από τα άτομα της έρευνας για να τους χορηγήσουν είτε εικονικά χάπια, είτε συμπληρώματα, τα οποία εμπεριείχαν την ήπια ουσία DCT, σε ποσότητα ανάλογη με αυτή που βρίσκει κανείς στις πιπεριές. Κατά την έρευνα, ελέγχθηκαν δύο διαφορετικά επίπεδα δοσολογίας της ουσίας διυδροκαψαϊκίνη (DCT) . Το σωματικό βάρος και η συγκέντρωση λίπους των ατόμων που συμμετείχαν αξιολογήθηκε στην αρχή και στο τέλος της έρευνας.

\r\n


Τα αποτελέσματα της έρευνάς τους προσφέρουν πειστικές αποδείξεις πως, τουλάχιστον για αρκετές ώρες μετά την κατανάλωση των ελεγχόμενων γευμάτων του πειράματος, η κατανάλωση ενέργειας του οργανισμού αυξήθηκε σημαντικά στις ομάδες ατόμων που κατανάλωσαν την μεγαλύτερη δοσολογία της ουσίας διυδροκαψαϊκίνη (DCT). Για την ακρίβεια, ήταν σχεδόν διπλάσια, απ’ ότι στην ομάδα των ατόμων που τους χορηγήθηκε το εικονικό χάπι. Αυτό δείχνει πως η κατανάλωση αυτής της ουσίας, που αποτελεί ήπιο παράγωγο της καυτερής πιπεριάς, είναι δυνατό να έχει τα ίδια οφέλη, με αυτά που προσφέρουν οι καυτερές πιπεριές, αυξάνοντας την παραγωγή θερμότητας μέσω της κατανάλωσης τροφής. Επιπρόσθετα, κατάφεραν να αποδείξουν πως η διυδροκαψαϊκίνη (DCT) αυξάνει σημαντικά την οξείδωση του λίπους, επιβάλλοντας στο σώμα να χρησιμοποιήσει περισσότερο λίπος ως πηγή ενέργειας..

www.dietonline.gr